13. Inloggen in CHEPP

Om in te kunnen loggen in CHEPP heb je een wij-techniek account nodig met rechten voor CHEPP. Meer informatie over het aanmaken van een account en het krijgen van de juiste rechten vind je op wij-techniek.nl/account.

12. Wat zijn de verschillen tussen de app en de browserversie van CHEPP?

In de app kun je alleen checklisten invullen. De browserversie bevat alle functionaliteiten van CHEPP zoals het aanmaken van dossier, deelplannen en checklisten,  gebruikersbeheer, het plan van aanpak en rapporten genereren.

11. Op welke apparaten werkt CHEPP?

CHEPP werkt via je browser op je pc. Daarnaast is er de IOS als Android app. Deze is gratis beschikbaar in de AppStore en Google Playstore en is geschikt voor zowel smartphones als tablets.

10. Tot wanneer is mijn ingevulde RI&E geldig?

Een ingevulde RI&E is geldig zolang deze actueel is. Maar als je gebruik wilt maken van de functionaliteiten van de tool zul je de vragenlijst opnieuw moeten invullen in de tool.

De RI&E moet onder andere in de volgende gevallen worden geactualiseerd:

  • Introductie van nieuwe (bedrijfs-) activiteiten
  • Reorganisatie
  • Gewijzigde werkmethoden
  • Aanschaf van nieuwe machines
  • Naar aanleiding van een ernstig ongeval
  • Bij verhuizing van het bedrijf
  • Nieuwe inzichten en verbeteringen waardoor risico’s veranderen
9. Is er geen project RI&E?

Er is geen aparte project RI&E. Onder het hoofdstuk ‘Operationele activiteiten’ vind je vragen voor projecten in het algemeen. Daarnaast worden checklists beschikbaar gesteld voor Taak Risico Analyses en V&G plannen die je specifiek kunt gebruiken voor projecten.

8. Kan ik mijn huidige RI&E meenemen naar CHEPP?

Rapportage(s) van jouw RI&E en Plan van Aanpak, kun je deze in de nieuwe tool opslaan in het dossier onder documenten.

7. Wat zijn de kosten van CHEPP?

Het gebruik van CHEPP is kosteloos voor Wij Techniek aangesloten bedrijven.

6. Ik maak gebruik van een externe adviseur, kan hij/zij ook toegang krijgen tot de RI&E?

Om een externe toegang te geven tot jouw checklist(en) moet deze persoon toegevoegd worden in het systeem van Wij Techniek. Neem daarvoor contact op met de Supportdesk van Wij Techniek.

5. Hoe geef ik een collega toegang tot de RI&E?

Via de Wij Techniek portal kan de Admin van jouw bedrijf collega’s toegang geven. Zij krijgen dan vervolgens een e-mailmelding waarmee zij met hun eigen account kunnen inloggen in CHEPP. Meer informatie over het toekennen van rechten vind je op wij-techniek.nl/account.
Om rechten te krijgen voor de nieuwe RI&E tool CHEPP dient u deze stappen te doorlopen.

4. Mijn bedrijf is niet aangesloten bij Wij Techniek, kan ik toch van de RI&E tool gebruik maken?

Nee, de RI&E tool is alleen beschikbaar voor bedrijven die zijn aangesloten bij Wij Techniek.

Schrijf je in en ontvang de nieuwsbrief