15. Mijn bedrijf is niet aangesloten bij Wij Techniek, kan ik toch van de RI&E tool gebruik maken?

Nee, de RI&E tool is alleen beschikbaar voor bedrijven die zijn aangesloten bij Wij Techniek.

Als jouw bedrijf niet is aangesloten bij Wij Techniek kun je op de site van Steunpunt RI&E informatie vinden over het maken van een RI&E.

14. Mijn bedrijf heeft geen Wij Techniek account. Hoe kunnen wij daar aan komen?

Bedrijven die aangesloten zijn bij de cao Technische Installatiebedrijf, zijn automatisch aangesloten bij Wij Techniek. Meer info over het aanmaken van een account vind je hier.

13. Wat zijn de verschillen tussen de app en de browserversie van CHEPP?

In de app kun je alleen checklisten invullen. De browserversie bevat alle functionaliteiten van CHEPP zoals het aanmaken van dossier, deelplannen en checklisten, gebruikersbeheer, het plan van aanpak en het genereren van rapporten.

12. Op welke apparaten werkt CHEPP?

CHEPP werkt via je browser op je pc. Daarnaast is er de IOS en de Android app. Deze zijn gratis beschikbaar in de AppStore en Google Playstore en zijn geschikt voor zowel smartphones als tablets.

11. Wat zijn de kosten van CHEPP?

Aan het gebruik van CHEPP zijn geen kosten verbonden.

10. Kan ik hulp krijgen bij het invullen van de RI&E?

Onze arbo-adviseurs staan kosteloos voor je klaar. De contactgegevens van onze arbo-adviseurs vind je hier.

9. Tot wanneer is mijn ingevulde RI&E geldig?

Een ingevulde RI&E is geldig zolang deze actueel is. De RI&E moet onder andere in de volgende gevallen worden geactualiseerd:

  • Introductie van nieuwe (bedrijfs-) activiteiten
  • Reorganisatie
  • Gewijzigde werkmethoden
  • Aanschaf van nieuwe machines
  • Naar aanleiding van een ernstig ongeval
  • Bij verhuizing van het bedrijf
  • Nieuwe inzichten en verbeteringen waardoor risico’s veranderen
8. Ik wil een vraag wijzigen maar ik krijg een foutmelding

Je kan alleen de beantwoording van de vraag opslaan wanneer je:

  • Een ander waardeoordeel kiest, of
  • Een toelichting wijzigt.

Wanneer geen van beide gewijzigd worden, kun je de revisie niet opslaan.

7. Ik heb een vraag met ‘nee’ beantwoord maar hij komt niet in het Plan van Aanpak.

Dit komt doordat er geen maatregelen zijn toegevoegd aan de vraag. Door maatregelen toe te voegen komt de vraag met maatregelen in het Plan van aanpak. Alleen een vraag met ‘nee’ beantwoorden is dus niet voldoende.

6. Als ik inlog ga ik steeds van het Wij Techniek inlogscherm naar het Go2Sure inlogscherm en weer terug.

Ga eerst na of je wel toegang hebt tot CHEPP, zie ook vraag 1.
Log in via https://arbotechniek.go2CHEPP.nl/

Vul de inloggegevens van je Wij-Techniek account in en klik op aanmelden.

Je wordt nu doorgeleid naar het inlogscherm van Go2Sure. Als je even wacht (en nergens op klikt) kom je vanzelf in CHEPP terecht.

 

Schrijf je in en ontvang de nieuwsbrief