Veelgestelde Vragen RI&E

Hieronder vind je alle veelgestelde vragen over de RI&E. Klik op de vraag die voor jou van toepassing is zodat je gelijk naar het juiste antwoord wordt doorgeleid.

Vragen RI&E

Inloggen op de RI&E tool CHEPP doe je met je Wij Techniek account.
Degene binnen jouw organisatie die met eHerkenning zijn account heeft geverifieerd (de Admin), kan jou op de portal van Wij Techniek rechten geven voor CHEPP. Hier krijg jij vervolgens een e-mailmelding van waarna je met je eigen account kunt inloggen en toegang hebt tot CHEPP.
Weet je niet wie binnen jouw bedrijf de Admin is? Neem dan contact op met Wij Techniek via support@wij-techniek.nl of bel naar 0800 8855885.
Om in te kunnen loggen in CHEPP heb je een Wij Techniek account nodig met rechten voor CHEPP. Meer informatie over het aanmaken van een account en het krijgen van de juiste rechten vind je op wij-techniek.nl/account. Zie ook vraag 2.

De Admin (eHerkenning geverifieerde gebruiker) van jouw organisatie gaat naar wij-techniek.nl en logt in met het Admin account.

De Admin gaat vervolgens binnen het account naar ‘Rechten’. Daar kan de Admin rechten uitdelen voor de CHEPP – RI&E Tool. Zet hiervoor alleen het schuifje CHEPP – RI&E Tool op ‘aan’.

Daarna ontvangt degene aan wie de rechten zijn toegekend een e-mail dat er rechten zijn toegekend. Deze moeten worden geaccepteerd met een ander account dan het account van de Admin.

Zodra de rechten geaccepteerd zijn, kan de gebruiker inloggen op CHEPP – RI&E tool. Let op: via bovenstaande methode geef je een gebruiker ALLEEN TOEGANG tot CHEPP. De gebruiker heeft dan standaard de rol van Basis RI&E gebruiker. Met deze rol heeft de gebruiker beperkt toegang tot de vragenlijsten.

De gebruiker die als eerste CHEPP gebruikt krijgt standaard beheerdersrechten. Eventueel kan een beheerder de rechten van de gebruikers BINNEN CHEPP nog aanpassen in het gebruikersbeheer.

Binnen CHEPP bestaan de volgende rollen met rechten:

  • Alleen-lezen: alleen inzien van de RI&E
  • Basis RI&E gebruiker: invullen RI&E via de App, acties krijgen vanuit PvA, beheren van PvA, risicobeoordeling achteraf indien nog niet gedaan.
  • Preventiemedewerker: alle functionaliteit van de Basis gebruiker + checklists kunnen aanmaken/wijzigen (obv sjabloon) + rapportages maken.
  • Beheerder: alle functionaliteit van de Preventiemedewerker + Usermanagement (rechten toewijzen binnen organisatie) + dossiers/deelplannen aanmaken.

Om een externe toegang te geven tot jouw checklist(en) moet deze persoon toegevoegd worden aan het Wij Techniek account. Dit kan door een email te sturen aan support@wij-techniek.nl met de volgende gegevens:

  • Het werkgeversnummer van het bedrijf
  • Naam, voornaam, voorletters, geboortedatum, emailadres van degene die de rechten moet krijgen

Deze persoon wordt dan handmatig aan het bedrijf toegevoegd zodat deze zichtbaar wordt binnen de ‘rechten toekennen’ omgeving op wij-techniek.nl

Dit is een wij-techniek issue dat je kunt melden via de support-afdeling van Wij Techniek.

Waarschijnlijk heb je hiervoor niet de juiste rol en rechten binnen CHEPP.
Degene die namens jouw bedrijf een beheerdersrol in CHEPP heeft kan jou als volgt andere rechten toekennen:

In CHEPP gaat een beheerder naar gebruikersbeheer.

Selecteert de betreffende gebruiker.

Kiest de gewenste rol en klikt vervolgens op opslaan.

Ga eerst na of je wel toegang hebt tot CHEPP, zie ook vraag 1.
Log in via https://arbotechniek.go2CHEPP.nl/

Vul de inloggegevens van je Wij-Techniek account in en klik op aanmelden.

Je wordt nu doorgeleid naar het inlogscherm van Go2Sure. Als je even wacht (en nergens op klikt) kom je vanzelf in CHEPP terecht.

 

Dit komt doordat er geen maatregelen zijn toegevoegd aan de vraag. Door maatregelen toe te voegen komt de vraag met maatregelen in het Plan van aanpak. Alleen een vraag met ‘nee’ beantwoorden is dus niet voldoende.

Je kan alleen de beantwoording van de vraag opslaan wanneer je:

  • Een ander waardeoordeel kiest, of
  • Een toelichting wijzigt.

Wanneer geen van beide gewijzigd worden, kun je de revisie niet opslaan.

Een ingevulde RI&E is geldig zolang deze actueel is. De RI&E moet onder andere in de volgende gevallen worden geactualiseerd:

  • Introductie van nieuwe (bedrijfs-) activiteiten
  • Reorganisatie
  • Gewijzigde werkmethoden
  • Aanschaf van nieuwe machines
  • Naar aanleiding van een ernstig ongeval
  • Bij verhuizing van het bedrijf
  • Nieuwe inzichten en verbeteringen waardoor risico’s veranderen

Onze arbo-adviseurs staan kosteloos voor je klaar. De contactgegevens van onze arbo-adviseurs vind je hier.

Aan het gebruik van CHEPP zijn geen kosten verbonden.

CHEPP werkt via je browser op je pc. Daarnaast is er de IOS en de Android app. Deze zijn gratis beschikbaar in de AppStore en Google Playstore en zijn geschikt voor zowel smartphones als tablets.

In de app kun je alleen checklisten invullen. De browserversie bevat alle functionaliteiten van CHEPP zoals het aanmaken van dossier, deelplannen en checklisten, gebruikersbeheer, het plan van aanpak en het genereren van rapporten.

Bedrijven die aangesloten zijn bij de cao Technische Installatiebedrijf, zijn automatisch aangesloten bij Wij Techniek. Meer info over het aanmaken van een account vind je hier.

Nee, de RI&E tool is alleen beschikbaar voor bedrijven die zijn aangesloten bij Wij Techniek.

Als jouw bedrijf niet is aangesloten bij Wij Techniek kun je op de site van Steunpunt RI&E informatie vinden over het maken van een RI&E.

Staat jouw vraag hier niet tussen? We helpen je graag.

Neem contact op

Schrijf je in en ontvang de nieuwsbrief